tisdag 1 februari 2011

Jag fick snigelpost

Igår såg jag fram emot att få skriva om mina framsteg. Jag var uppe och duschade, gick några steg alldeles för egen maskin (om än som en ostkrok, but anyway) och satt i fåtöljen en stund. Istället fick jag en ny rumsgranne som var elöverkänslig vilket berövade mej min dator i ett dygn och mobilen fick jag lov att bara använda en stund på kvällen och mogonen. Fullbelagt överallt.

Damen var i övrigt trevlig och pratglad i alla fall och hon for hem idag. Efter en knapp timme hade jag en ny granne!

Idag har det varit en lugn dag, hade mycket ont inatt och under dagen, så framstegen var inte så stora idag. Jag har dock orkat böja upp mitt vänstra ben idag för egen maskin.

Det absolut största glädjeämnet idag:

Det kom ett brev till sjukhuset adresserat till mej från goaste Beate.

I brevet fanns en liten "robotkackerlacka". En pojke såklart...

Den rusade runt som bara den mellan mina händer på mitt lilla databord, jag lovar, jag skrattade högt! Nu måste jag bara döpa den också! Tack tack tack Beate!

Nu ska jag faktiskt se om jag orkar se House utan att somna och imorn kommer älskade mor och far hit.

Sov Gott gänget och tack för alla uppmuntrande ord!

6 kommentarer:

BP sa...

Alltså kan du tala om för mig hur du lyckas ta bättre bilder än jag på min kackerlacka "Buggy"??????? Å då är du ändå sjuk, ligger i sängen och har ont. Du är bara så strong och cool Shannara.
Är otroligt glad att du gillar "honom" och skrattar. Jag älskar min med - en glädjespridare som funkar ... ALLTID.
Fortsätt med att bli frisk, tappa inte tillförsikten (Gud vilket ord!!!) eller tålamodet. Bakslag kommer, det gör de alltid, men du är rustad. Kram tjejen!!!

BP sa...

Glömde ju säga: maken har planterat sig i soffan och kollar House (hans absoluta favo serie). Jo, House kanske hjälper dig på stubben. Ska jag kontraktera honom till sjukhuset i den stora staden;-) och en viss Shannara...;-)

Pysselfarmor sa...

Åh vilken rolig grej du fick - så skoj att den muntrade upp dig!

Vad du kämpar på och gud vilket tålamod du måste frammana hos dig som jag upplever vill just nu att allt ska gå fort fort och bort med detta.

tänker mycket på dig

sandra sa...

Det går frammåt ändå då om än långsamt!
Får barnen komma och besöka dig eller de små kanske mest skulle tycka att det var läskigt!

Snygg kackerlacka ;) tur att den inte var riktig.

Hoppas att du gör stora framsteg idag!

Nathalee. sa...

(" <3

Olga T sa...

Hon är fantastisk Beate! Tänk vad små glädjeämnen kan göra. Sjukhus är verkligen inga trevliga ställen, men tur att de finns. Jag har läst igenom dina senast inlägg och förstår att det var riktigt allvarligt. Men det verkar som om det gick snabbt eller? Feber på kvällen och sen åkte du in. Krya på dej!!